torsdag 10 juni 2010

Oj, oj, oj...

Nu var det allt några dagar sen jag skrev sist. Sorry, men denna veckan har varit hysterisk. I går var det skolavslutning och på kvällen var det 9:ornas fest. Så hela veckan har gått åt planering, övning, bakning och annat som man måste gjort innan gårdagen.

I går på skolavslutningen var det såklart ösregn när vi stod ute på skolgården, men det var bara att gilla läget och sjunga Idas sommarvisa ändå.. När det var klart på skolgården så var det dags för avslutning i klassrummet. Jag har aldrig sett så mycket folk i vårat lilla klassrum, alla kids hade med sig ett gäng släktingar.. Det blev en sorglig stund i klassrummet med bildspel och jag och min kollega höll tal.. Jag fick ett jättefint armband och en kopp med hjärtan på av kidsen.. Jag blev jätteglad, de är så fina..

På kvällen var jag ganska så nervös måste jag erkänna. Det var ju dags för mitt uppträdande och jag skulle sjunga till The Ark (vi snackar alltså inte mima här inte).. Jag trodde för en stund när jag stod i kulisserna att jag skulle kräkas för jag var så nervös, men sen var det bara att gaska upp sig och gå ut på scen.. Typiskt var ju att musiken var alldeles för låg, så vi fick börja om en gång.. Men på det stora hela så gick det helt okej, jag kom ihåg hela texten i alla fall och koregrafin.. Men jag ska nog inte kalla detta för någon succé dock, men mina kids jublade och applåderade för att vara snälla i alla fall, så jag var nöjd..

Kvällen gick himla fint och den avslutades med att mina kids drog upp mig på dansgolvet och vi stod och hoppade och dansade till någon låt jag aldrig hört innan. Sen avslutades kvällen med ett stort kramkalas och alla var så himla svettiga men det fick gå..

Jag var hemma vid midnatt och idag har jag varit så himla trött.. Och till råga på allt har det bara varit massa möten hela dagen..

Nu är min fråga, ska jag acceptera mina 9:or på facebook? Jag har redan blivit addad av 4 st idag och jag kan inte bestämma mig..

2 kommentarer:

Hanna Jos sa...

ojojoj, sicket dilemma med att bli vän med kidsen, men kan du inte göra som så att du accepterar men att du har en inställning på dom att dom bara kan se viss information...Kanske inte jättekul om dom kan se när du har varit ute på galej :)

Jenny sa...

Ja, du har kanske rätt. Det skulle ju kunna vara ett alternativ..