lördag 5 juni 2010

Långa dagar men himla kul..

I torsdags hade vi vernissage och konsert i skolan på kvällen. Mina elever som jag sytt kläder med denna terminen visade upp sina färdiga plagg och de elever som haft bild visade upp sina konstverk. Succé skulle jag vilja säga.. Sen var det även två konserter under kvällen och det var bara så jäkla bra (som vanligt).. Jag var väldigt nöjd med hela dagen och kvällen måste jag säga er..

I går var det dags att dra iväg på klassresa med min 9:a. Jag lotsade alla elever och några föräldrar till Skara och det gick fin-fint.. Väl framme vid campingen och stugorna var det mest häng, grillning och brännboll som gällde. Med risk för att verka tjatig (men jag måste säga det igen), jag har verkligen världens finaste elever. Jag tycker så himla mycket om dom och dom är bara världens bästa 15-åringar. Jag fasar nu väldigt mycket för onsdag och skolavslutningen, det kommer bli tufft att ta farväl. Men i och för sig så är ju inte jag så känslig av mig, så det blir nog inga problem. Jag brukar ju inte börja gråta vid känsliga tillfällen och jag brukar ju alltid hålla masken, så jag kan nog vara lugn.. Eller?????

Ja ja, när klockan var 22 igår och myggen börjat invadera och fröken Jenny ramlat i gräset och satt ena handen i bränn-nässlorna, så var det dags att åka hem.. Jag och Elisabeth gick runt i varje stuga och sa hejdå till våra kids och en liten del av mig ville stanna kvar.. Men det var nog lika bra att åka hem och hur klassresan slutade får vi nog veta på tisdag. Men i och med att jag vet att dom är så fina, så vet jag att alla har skött sig exemplariskt...

Inga kommentarer: