tisdag 1 juni 2010

Längesen eller?

Imorse när jag stod och väntade på vagnen som skulle ta mig till jobbet sådär lite innan 7-tiden, så traskade det förbi ett stort gäng studenter. Dessa student-grabbar hade nog nyligen korkat upp dagens första flaska skumpa och gick och delade broderligt. De skrattade och bara allmänt lät en del... När jag såg alla dessa studenter, så slogs jag av tanken att det kändes verkligen super-längesen jag själv tog studenten. Om jag verkligen anstränger mig kan jag komma ihåg att jag var uppe med tuppen på min student-dag och blev skjutsad till Majorna där jag mötte upp mina klasskompisar och vi sedan korkade upp våran första flaska.

Kan det vara så att det är svårt att komma ihåg studenten för att man just korkade upp sin första flaska vid 7 tiden på morgonen eller är det så att man har glömt av dagen för att man börjar bli gammal? Det kan nog faktiskt vara så att båda dessa faktorer spelar in. Men det var en annorlunda känsla som jag hade imorse, just den där känslan att det kändes så längesen och jag faktiskt kände mig ganska gammal. När det är över 10 år sedan man tog studenten, då är det faktiskt längesen.. Undra om det här kan vara lite av en 30-års kris eller? Min nästa tanke var att fan vad jobbigt att börja dricka alkohol sådär direkt på morgonen och när jag tänkte den tanken, då kände jag mig verkligen gammal.. Nu för tiden när klockan är 7 är det bara kaffe som gäller som dryck för min del.

Inga kommentarer: