tisdag 25 augusti 2009

Surfröken..

Igår var jag en riktig surfröken. Jag hade slöjd med en 8:a och jag tyckte att eleverna betedde sig väldigt illa. Jag var väldigt arg och skällde en del på dessa kids. Jag avslutade hela lektionen med att skälla lite till och höll ett långt föredrag om hur man ska bete sig mot varandra och andra. Jag började till och med dra upp massa saker från läroplanen om värdegrund och grejer. Börjar man snacka läroplanen, då är man fan sur alltså. Men igår var min nya kollega med på lektionen och jag tänkte ju att shit, stackarn vilken jobbig start för henne. Men hon avslutade med att säga till kidsen att det hade varit så trevligt och att hon tyckte att det var en sån fantastisk klass. Jag kände riktigt hur varenda en av barnen tittade på mig och tänkte, hon den där Jenny jäklar vad sur hon blivit. Riktig jäkla surfröken. Tur att den nya läraren verkar sjukt mycket snällare..

Men det är kanske inte helt fel att vara bad cop ibland.. Men idag när jag träffade samma elever i korridoren och jag hejade glatt och dom hejade tillbaka (kanske inte lika glatt). Fan vad glad du verkar vara idag då sa dom sen.. Fan, då insåg jag ju direkt att min image som sura fröken höll på att spricka så jag tog på mig sura minen igen och fortsatte gå.

Inga kommentarer: