tisdag 4 augusti 2009

Snart är allt som vanligt igen..

Nu är det inte många dagar kvar av min semester. På måndag är det dags att börja jobba igen, men våra kära elever kommer inte förrän veckan efter. Japp, då är det dags att bli klassföreståndare för en nia. Känns himla kul men lite läskigt att de nu är nior.. Det känns som om det kan bli ett ganska dramatiskt år..

Här hemma börjar allt bli som vanligt igen. Förra veckan levde vi ett eftersemester-rus och bara slappade. Denna veckan har Petter börjat jobba och med en gång när han kom hem igår så började han prata om att vi måste städa. Det har ju varit så jäkla gott att vi har sluppit allt som har med städning att göra dom senaste veckorna. Men som sagt, nu har städpolisen börjat jobba igen och det är bara att börja komma på så många städursäkter och fuskstädningar som möjligt.

Men idag kom jag inte undan, utan var tvungen att välja om jag ville städa toan eller arbetsrummet. I och med att jag avskyr att städa arbetsrummet därför att jag själv har så jäkla mycket skit där inne, så fick det bli toan för mig. Det var inte riktigt läge att starta med att fuskstäda idag, så idag blev det allt ordentligt gjort...

Nu ska vi se på True blood eller så blir det Låt den rätte komma in som Petter har lånat med sig hem. Jag är spänd på båda två, så det blir nog bra vad vi än ser.

puss puss

Inga kommentarer: