måndag 24 augusti 2009

Sicken helg..

Ja, jäklar vilken bra helg det har varit.. Roadtripen upp till Stockholm i fredags gick fint, förutom ett lite för långt stopp i Herrbeta. Det blev lite strul med Pillans Shell-kort så vi blev fast där i nästan 1 timma. Men vi gick därifrån med en stor latte, en hallomi-macka, en vatten och 80 kronor så vi får väl säga att vi var ganska nöjda ändå.

När vi väl var på plats hemma hos Hanna blev det mycket snack och mycket vindrickande. Sen var det dags för dans och det dansades fram till 3 tiden.. Mycket Dr alban och Ace of base. Lite slitna på lördagen var vi allt, men då var det dags att ta sig in till stan för att träffa Emma, Jonas och Noah. Vi startade med en ordentlig frukostbuffé på ett jättemysigt café och sen kom lilla familjen in till stan. Jag var så pirrig så att jag nästan inte kunde sitta still inne på cafeét och när dom väl uppenbarade sig så var det bara så himla fint att träffa dom. Det får aldrig gå så lång tid igen säger jag bara.

När alla var samlade hängde vi lite i solen på Mossebacke och det var bara exakt så trevligt som jag hade tänkt att det skulle vara. Om inte lite trevligare faktiskt. Vi hängde lite till på stan och drack lite vin och bara hade det så himla bra.

Dagen gick så himla fort och till slut var det dags för mig och Pillan att ta oss till Stadion för att kolla in Coldplay. Det var en riktigt grym konsert, bättre än jag förväntat mig. Chris Martin var het och vi fick med oss varsin gratis-skiva också, så vi var väldigt nöjda när det var dags att åka hem till Hanna. Det blev ingen utgång för oss utan vi stupade liksom bara i säng när vi kom hem till Hanna.

På söndagen satte vi oss i bilen vid 12 tiden för att åka hemåt. Det var en ganska lång resa hem, då vi skulle släppa av Franks kusiner i Skara och sen hämta Maja i Stenungsund. Men till slut var jag hemma på Plantage och det blev en fin hamburger-fest med Petter och Alex. Skulle vilja sammanfatta denna helgen som en av de bästa på länge.. Hysterisk rolig och idag på jobbet har jag gått runt som en zombie för jag är så jäkla trött, men det får det liksom vara värt..

Inga kommentarer: