måndag 17 augusti 2009

Kidsen på plats, check...

Japp, nu har även alla kids hittat tillbaka till sin kära skola. Det var fint att se alla mina elever idag och det det har även hänt en del under sommaren förstår jag. Killarna ville visa upp sina nya moppar och tjejerna ville visa upp sina nypiercade navlar. Det kändes även viktigt för några att visa bilder för mig på sina nya killar som det tydligen var 3 veckors dag just idag. Så det var bara att gratulera de små liven, 3 veckor är ju ändå ganska speciellt..

Ja det var i vilket fall fint att allt snart är som vanligt igen. På onsdag drar allt igång på riktigt igen, scheman börjar följas och det blir att ha slöjdlektioner igen. De här första två dagarna är det bara massa information och klass-häng..

Men nu är det dags för lite struktur igen, jag känner att strukturen på min tillvaro inte varit helt hundra på sista tiden, så nu blir det fina fisken med allt igen.. Men vissa saker behöver i och för sig styras upp lite. Det funkar inte lika bra för mig och bussåkningen på morgonen som det gjorde i våras. Idag kom jag ännu en gång helt fel i planeringen, men denna gången fick jag sitta på Markland i över 20 minuter och vänta på bussen. Det är fan inte roligt att vänta så länge på morgonen när man vet att man hade kunnat sova 20 minuter längre istället.

puss puss

Inga kommentarer: