torsdag 6 augusti 2009

Ny favoritlåt

Igår kväll satt jag och Ida här hemma och drack lite vin. Vi lyssnade på Promoe på Spotify och jag fick en ny favoritlåt. Imperiet heter den och är på senaste albumet Kråksången. Den handlar om han och hans tjej. Den är så jäkla bra, så jag kan inte sluta lyssna på den.

När Ida gick hem vid 12 tiden så satt jag kvar och lyssnade på den ett par gånger till. Första versen är så himla fin, men ledsam tycker jag.

"Det verkar som att storhetsvansinnet

tillslut stöter på sin överman och sin överkvinna
Hetaste paret i mannaminne
Utan en aning om hur fan vi skulle kunna hinna
Med karriären räddar världen och vi såg tiden rinna
Iväg, men hur kunde kärleken försvinna?
Efter alla hinder som vi kommit över innan
Snubblar vi på det vi inte kunde övervinna

Vi kunde vinna mot hela världen
Men inte mot oss själva"
Ur: Imperiet

Inga kommentarer: