fredag 24 april 2009

Räkmacka..

Igår var det räkmacka på Heaven som gällde. Eller inte direkt räkmacka för min del, för mig var det serrano-macka som avnjöts. Med ett par glas vin till så var det riktigt trevligt.. Det är bara så konstigt att man aldrig kan hålla sig från att prata jobb när man är ute med kollegorna. Egentligen borde man ju prata om allt annat, så att man får veta så mycket som möjligt om varandra. Men nej, jobb är det alltid som är uppe på tapeten.. Men i och för sig, när det handlar om skvaller om sina kollegor så vill man ju gärna lyssna...

Idag har jag varit lite trött, inte direkt för att det blev så sent igår.. Men jag har haft en helt okej dag, förutom ett lite halv-jobbigt samtal med en kollega. Det hade uppkommit lite saker på ett av mina utvecklingssamtal som jag var tvungen att ta i. Känns inte alltid så kul, men det är bara att gilla läget. Sen hade jag en ganska jobbig sista lektion. Egentligen är inte själva lektionen så jobbig, utan mest en liten herre som inte alls vill ha slöjd utan hellre gå ut och få helg och dricka öl i skogen.. Men så är det liksom bara så att han måste stanna i skolan några timmar till och då är det ju lika bra att försöka med alla medel att driva sin slöjdfröken till vansinne.

Men nu känner jag mig fit for fight för en kalas helg. Första glas vinet denna helgen har redan druckits, ute på balkongen med min nya bok, I en annan del av Bromma.

puss på er alla denna superduper fredag

Inga kommentarer: