torsdag 9 april 2009

Påskförberedelser..

Idag kan man säga att det är förberedelsernas dag. Jag har varit på Bolaget för att handla påsk-alkoholen och varit på Hemköp och handlat maten inför morgondagens påskbrunch.

Petter ringde förut och tyckte att jag skulle städa lite. Han tyckte att jag kunde grovstäda och så kunde han finstäda sen. I och med att han inte förtydligade sig så tog jag för givet att grovstädningen är att plocka bort allting och finstädningen är dammsugning och svabbning.. Men nu ringde han tyvärr igen och sa att dammsugningen tillhör grovstädningen. Attans då, jag tycker verkligen att det är så tråkigt att dammsuga.. Men det är väl bara att lyda städprofessorn..

Petter borde nästan skriva en bok om det där med städning tycker jag. Så att han kan klargöra vissa städ-begrepp. Det kanske inte bara är jag som inte har koll på grov och finstädning och sånna grejer..

Men sen har det även hänt två tråkiga saker idag. Den första är att min fina plånbok som Hanna köpte till mig i England gick i sönder. Tråkigt som fan faktiskt. Jag pratade med Hanna förut och frågade när hon ska till England nästa gång. Augusti var svaret och det var ju inte så kul.. Den andra saken är att jag hade sett fram emot att se på Våra bästa år idag när jag bara var hemma, men när jag satte på teven kl.12:50 så kom det inget Våra bästa år. Nej, då har Tv3 bytt tid till 10:30.. Jäkligt dåligt, det har ju gått samma tid i alla år.. Ja, ja så är det ibland.. Allt går emot en..

Jag ser i alla fall fram emot morgondagens Passion of the påsk ver.2.0 väldigt mycket. Jag tror dock att vi kanske kommer sakna terassen i Gårda lite, men det blir säkert lika bra på Orustgatan..

puss puss

Inga kommentarer: