tisdag 28 april 2009

Ännu en fördel..

Idag upptäckte jag ännu en fördel med att vara lärare. Nämligen fluorlack... Denna veckan är fluortanterna på skolan och ger alla barn fluorlack. Även vi lärare fick ställa oss i kön och få lite lack på tänderna. De sa även till mig att jag inte fick äta några hårda saker i bamba, typ knäckebröd. Men när jag väl satt i bamba och åt så hade visst jag glömt bort det. För där satt jag och mumsade på Falu rågrut..

Lika snurrig som vissa elever kan man vara ibland.. Så nu hoppas jag att inte allting med fluorlacken är förstört.. Ett litet knäckebröd kan väl inte ha gjort så stor skada, kan man tycka.

Snart är det Valborgsmässoafton och vi är lediga på fredag. Ska bli himla fint med lite långledigt igen. Det var änna längesen sist.. Idag var det även någon som sa att det bara är 27 skoldagar kvar innan sommarlovet.. Det låter bra..

Och sommarlovet ser vi ju fram emot. Ni om kanske har missat detta, så kommer det vara Asien som gäller för mig och Petter i sommar. Den 1:a juli åker vi till Hong kong och sen blir det Yangshou, Kuala lumpur, Tioman och Singapore. 24 dagar kommer vi vara borta. Spännande som sjutton. Även så kan ni ju redan nu börja längta efter den nya bloggen som kommer vara på tapeten under resan..För det måste ju bli en jochpiasien..

Puss puss

Inga kommentarer: