tisdag 25 maj 2010

Favorit i repris 1

Förra året analyserade jag alla bidragen i Eurovision och självklart gör jag det i år igen.. Så här har ni vad jag tyckte..

Moldavien: Bra start på låten måste jag säga.. Lite lätt hysterisk men jag gillar den. Jag gillar dock inte lika mycket när killen var med och sjöng.
Ryssland: Inte bra.. Fy vad trist.. Var är Dima Bilan? Jag saknar honom..
Estland: Alternativt men helt okej. Inte direkt min cup of eurovision, men med den rosa scarfen får den några få poäng från mig.. Jag gillar även hopplastegen, men dom hade passat bättre med lite mer fart i låten..
Slovakien: I like, men även här saknar jag lite fart i låten. Kläderna känns lite inspirerade från Zena, krigarprinsessan.
Finland: Kändes som folkmusikernas Lili och Sussie. Lite för tralligt och käckt för min smak. Men jag blir inte förvånad om jag står och dansar och klappar med till denna låten om någon månad.. Lordi känns väldigt långt borta..
Lettland: Söt tjej men ingen direkt sångröst att hänga i granen. Lite svajjigt här och där.. Men en helt okej låt tycker jag nog allt.
Serbien: Skulle nog kunna bli lite av en favorit för mig. Han ser ju helt crazy ut, men låten svänger..
Bosnien Herzegovina: Fan vad lika han var killen från Fråga Olle (inte Olle alltså).. Helt okaj låt..
Polen: Oh my... Pampigt och jag förstår inte uppträdandet faktiskt.. Lite för konstigt för min smak. Även årets första tros-chock eller rättare sagt mammeluck-chock..
Belgien: Jag gillar denna mycket. Charmig låt och kanske en av mina favvisar.
Malta: Jag är inget direkt fan av ballader, så är det bara.. Men den funkar väl litegrann. Fågeldansaren var väl ändå ingen hit. Jag fattar inte grejen riktigt..
Albanien: Däremot gillar jag up-tempo desto mer, men detta är nog ingen storfavorit direkt. Men den kan absolut få gå vidare. Bra höjning.
Grekland: I like.. Jag ser verkligen framför mig när jag dansar till Opa i sommar.. Koregrafin till låten ska nog inte vara så svår att lära sig.
Portugal: Ännu en ballad, som är okej. Men inte mer än så.
Makedonien: Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka egentligen. Jag tycker nog ingenting då kanske. Varken bu eller bä.. Europe möter Dogge eller hur blir det?
Vitryssland: Fin låt. Plusset får väl vara Robert på pianot då eller? Höjningen var också bra..
Island: Typisk schlager-början och det gillas. Jag tycker att låten är lite bra måste jag nog säga. Även en bra höjning här också.

Då skulle man kunna utläsa att jag gillar bäst Moldavien, Serbien, Belgien, Grekland och Island kanske..
Okej, då får vi se hur det går ikväll. Och framförallt får vi se hur det går på torsdag..

Inga kommentarer: