söndag 3 oktober 2010

Garagesale och syjunta..

Igår startade jag min lördag med att gå ner på stan och kolla in garagesalen på Magasinsgatan. Det var massa affärer som sålde massa plagg för 3o-40kronor. Jag var i himlen kan ni kanske förstå. Jag fyndade några klänningar för 30kr styck och ett gäng örhängen för en tia styck. Kalas. Mitt dyraste köp var en ring för 100kronor. Man kan tycka att det kanske var lite dyrt i jämförelse med mina andra fynd. Men hon som sålde ringen blev typ min nya bästis, vi fann varandra direkt och pratade knappar och secondhand jackor och annat viktigt. Hon bjöd in mig i hennes butik och jag gick därifrån med hennes kort, så jag var nöjd. Så en ring plus en bästis för hundra kronor skulle jag definitivt kalla för ett fynd. Vi avslutade den perfekta shoppingturen med ett glas vin på Järnis..

Sen var det bara att gå hem och möta upp Emma, vi hade en sy-date skulle man kunna kalla det. Vi hade många olika sy-projekt att genomföra innan bebisen kommer. Vi hann med massa och medans Emma satt och sydde i tryckknappar för hand så stickade jag på min klänning som jag har börjat på. Jag bara satt och njöt och jag berättade för Emma om att man skulle kunna säga att detta var den där syjuntan jag alltid velat ha sen jag var liten. Ni vet den där gången jag har berättat om, när jag bjöd hem tjejerna i klassen på syjunta och dom skulle ta med ett handarbete. Men det visade sig att alla bara kom för fikat och ingen hade med sig något handarbete. Men denna gången Emma sydde för hand och jag stickade, det kallar jag för en riktig syjunta.

Avslutningsvis var det en riktig finfin lördag.. Emma sydde så mycket så att hon var tvungen att sova över här. Jag varnade henne om att jag tydligen har börjat snarka, men i morse sa hon att jag inte alls hade snarkat. Jag hade däremot sjöngt en liten sång för henne istället. Där ser man, vissa får en sång och vissa får snarkningar. Men slutsatsen av det är väl ännu en gång att jag är lite av en rockstjärna i botten. Kan inte ens hålla mig ifrån sången när jag sover..

1 kommentar:

Emma sa...

Och vilken fin sång det var sen! Så mysigt så.