måndag 11 oktober 2010

Many will travel to hear you speak...

Oj, vad det är mycket pyssel som gäller för mig nu. Jag håller på och stickar på min klänning så fort jag får tillfälle. Men idag la jag den vid sidan och har virkat en figur ikväll istället. Jag behövde prova på en virk-teknik som jag aldrig provat förut, så att jag kan lära ett par elever i veckan. Det var sjukt kul att virka och den resultatet blev en liten rosa filur..

Vad har hänt annars då? Jo, i lördags var vi på middag hos Petters arbetspolare och det var himla trevligt. Det var himla bar mat, som vi alla skulle laga ihop. Jag såg till att jag hamnade i gruppen som skulle göra det lättaste. Efterrättsgruppen såklart, så det blev en ganska så god cheesecake.

En annan sak som var rolig i lördags var att vi alla fick varsin fortunecookie. Detta var nåt nytt för mig och i min kaka så stod det en gammal klassiker att " Good luck will soon come your way". Men Petters var mer intressant "Many will travel to hear you speak". Det är ju faktiskt sjukt roligt, jag bara undrar vilka som ska resa hit för att höra Petter tala och vad sjutton ska han prata om egentligen?

2 kommentarer:

Hanna Jos sa...

Hoppas på din tur men jag måste ju erkänna att jag blev sjukt nyfiken på Pettans tal...Tala om när var hur and I'll be there!! :D

Jenny sa...

I let you know..