torsdag 30 september 2010

Kaffe i plastmugg, croissant i påse och 100 anekdoter...

.. detta var några av sakerna som upplevdes igår. Det var som sagt dags för handledarkurs för mig och min kära handledare Karin. Kursen skulle vara på 3 timmar och det hade utlovats fika. Jag och Karin var där i god tid och efter lite förflyttningar så satt vi sen finfint. Vi hade en väldigt trevlig lärare som föreläste och jag kände att nu jäklar är vi på gång.

Efter sådär 2 timmar var det dags för fika och spänningen var olidlig skulle man kunna säga. Vi hade båda tänkt att det skulle nog bli en himla bra och smarrig fika. men tji fick vi när det serverades en liten croissant i en liten påse. Men den var ändå helt okej, det var en liten gnutta choklad i den också så jag var ganska nöjd.

I 5 minuters pausen stiftade vi även bekantskap med en gammal kollega till Karin som nu jobbar här nere på Beefan. Efter att vi småsnackat lite vågade vi ta upp den viktiga frågan, varför det inte går att få sig en Hotshot på Beefan? Han blev ju lite ställd och förklarade att han inte hade haft en flaska Gailliano där på väldigt länge. Men han lovade att han nu skulle köpa in en flaska, så att vi kunde få våran kära hotshot när vi tittar förbi nästa gång.

När pausen var slut var det dags att lyssna lite till på föreläsningen. Våran kära lärare hade så många anekdoter att berätta så han drog över på tiden i typ 30minuter. Men ingen av oss vågade resa på sig, så vi satt snällt kvar och lyssnade. Till slut sa vi tack och hejdå och jag och Karin traskade hemåt och var väldigt nöjda med att vi var i gång. Karin hade fått en bok och jag en mapp. Vi gick stolta och höll i våra nya saker och började planera våran körning..

Så nu är det bara att skriva in sig på måndag och sätta igång med teorin. Och ni ska veta, jag är peppad som tusan. Sjukt peppad...

Inga kommentarer: