söndag 6 december 2009

2:a advent

Snart kommer Noah hit och ska hänga med sin gudmor i ett par timmar. Emma och Jonas ska gå på bio, så då är det ju klart att jag ställer upp som barnvakt.

Igår var det glöggfest med mina gamla kollegor. Det var precis som vanligt, så då behöver jag inte säga nåt mer. Men det dröjer nog ett jäkla bra tag till nästa gång vi ses hoppas jag..

Jag måste ju bara berätta om en himla kul sak som hände mig igår. Jag var på 7 eleven och skulle handla på mitt kort som jag har tappat bort min kod till. Så då var jag ju tvungen att visa mitt pass och hon i kassan skulle skriva av mitt personnummer. När hon är klar med detta så ger hon mig passet tillbaka samtidigt som hon säger: Fin bild. Jag tittar på henne och försöker se om hon skrattar samtidigt som hon säger detta, men hon är helt allvarlig. Jag visste inte vad jag skulle säga tillbaka utan började bara skratta lite hysteriskt. Jag blev även lite rädd att personerna som stod bakom mig skulle få syn på min bild. För jag kan berätta för er alla som inte har sett mitt pass någon gång, så är det verkligen ingen vacker syn. Jag skulle nog vilja lista det som ett av de fulaste bilder som tagits på mig någonsin. Jag ser ut som en pundig, kriminell sliten typ. Verkligen inte en fin bild.

Ja ja, antingen kanske hon i kassan tyckte att det var en fin bild eller så är hon bara jäkligt bra på att ljuga och håla sig för skratt. Hon måste verkligen ha övat på det, för hon var grym på att hålla sig för skratt, det kan ju i och för sig vara så att hon brast ut i skratt när jag lämnade butiken.

Inga kommentarer: