torsdag 15 januari 2009

Hyllning..

Året var 1999 och Christian Walz släppte sin första skiva Christian Walz. Första gången jag hörde och såg videon till Lovin´is all right, så var jag överväldigad. Jag blev kär i både hans musik och i han. Han blev min stora idol och han var helt grym.

Det dröjde ett par år tills nästa skiva kom. Men 2004 kom Paint by numbers och det blev också en riktig kalas-skiva. Den har jag faktiskt signerad, efter att jag hade varit på en konsert på Valand. Det var en helt fantastisk konsert kommer jag ihåg. Med skivan Paint by numbers så började han bli ganska stor och man fick trängas med massa tjejer som hade fått upp ögonen för honom.

En gång (kanske 2002) när jag och Liza var på det gamla stället som då hette Ici, så var faktiskt Christian där och han stod vid bordet bredvid mig och jag ville så gärna gå fram och säga nåt, men det vågade jag inte, så det blev inget med det. Men jag kommer ihåg att han var så kort. Korare än mig faktiskt och då är man inte lång.

Men nu har han släppt en ny skiva The Corner och den är såklart också riktigt bra. Jag har än så länge bara lyssnat på den på Spotify, men snart ska jag ut och köpa den. Så ge det 4-5 år så kommer det kanske en ny skiva och jag lovar att jag ska köpa den då också. För Christian Walz är fortfarande min stora idol..

Snygg som fan faktiskt...

Inga kommentarer: