söndag 4 januari 2009

15.00 vid Poseidon...

Idag hade Sven sagt att vi skulle vara vid Poseidon kl.14:45. Vi visste inte vad vi skulle göra men vi skulle ha oömma kläder på oss. Vi hade inte en aning om vad som skulle hända idag, jag trodde helt klart att det hade nåt med sport att göra.

När vi kommer till Poseidon står Sven och Eva där med lite glögg och pepparkakor. Då säger han att vi ska gå ner till Heden och titta på Västerås damlag i bandy. Paniken började komma krypandes kan jag säga och jag, Madeleine och Junette började diskutera om vi skulle ner och köpa fler vantar. Vi börjar gå och när vi går förbi Stadsteatern så säger Sven att det är dit vi ska ha.

Så då var det en teater/komedi- föreställning vi skulle titta på. Rickard den tredje. Två clowner som gör Shakespear på ett väldigt annorlunda sätt. Det var jätteroligt och jag skrattade konstant i över 2 timmar. Dock är jag glad att vi inte satt längst fram, för de som satt där blev väldigt utsatta. Vi satt på rad 2 nu och en av skådisarna hoppade upp och skrämde mig en gång bara, så det var lugnt.



Inga kommentarer: