fredag 7 december 2012

Märkligt, otäckt och obehagligt

Igår var jag med om något märkligt eller man skulle nog kunna beskriva det som obehagligt. Jag stod i kön på 7-eleven och skulle köpa en mjölk och klockan var typ 18:05..

När jag står där så klappar damen bakom mig axeln och frågar om hon får ställa en personlig fråga. Jag är ju inte den som är den så det kan hon väl få svarar jag.
Damen: Har du druckit alkohol idag?
Jag: Eh, nej det har jag ej gjort. Vaddå då?
Damen: Jag har själv aldrig druckit alkohol men min man har kommit hem och luktat konstigt och jag vet inte vad det är men du luktar som han. Så jag tänker att han har druckit alkohol.
Jag: Eh (igen) det har jag inte och jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska säga.
Damen: Jag menade inget illa men det luktar konstigt och jag känner doften nu.
Jag känner att jag inte är så sugen på att prata ned henne mer men hon fortsätter pilla mig på axeln och prata om detta att jag och hennes man luktar samma. Till slut blir det min tur och jag kan lämna affären. Kön var väldigt lång, så jag fick smita ut som en konstig typ som luktar sprit och konstigt. Tack för den damen.

Men helt ärligt vad är det för fel på folk eller är det mig det är fel på? Går jag runt och luktar konstigt/sprit? Det skulle ju vara ytterst otäckt tycker jag. Men är det liksom bara att gilla läget och inse att märkliga människor dras till mig. Men varför tycker folk att det är helt okej att säga vad de vill till mig?

Ibland blir man kallad för att man ser lite mongolid ut och ibland att man luktar konstigt som en man.. Tack för det och jag tackar även för att folk är så superhärliga så att de måste säga det till mig.

Men nu gör jag uppror och så säger jag det en sista gång, skumma människor låt mig vara i fred!!! Känner du ett behov av att prata med mig och berätta att jag är konstig eller ser konstig ut, gör det inte!! För vill du veta en sak, du är konstigare än vad jag är (hoppas jag)...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Å äntligen ett inlägg om än lite märkligt... Skummisar! Fortsätt nu blogga för bövelen!

Jenny sa...

I am back och nu är jag här för att stanna:)