lördag 8 december 2012

Andra tider nu liksom

Igår var Petter på konsert och julfest med jobbet. Vid 4 tiden imorse (ja för ett tag sen skulle man sagt natt men nu säger vi morgon vid 4-tiden) dundrar Petter in och har med sig sin lugna följeslagare Ola. Tydligen behövde Ola sova på Plantage och vi är ju alltid gästvänliga så det fick ju gå bra.

Vid kl.6 kände Fanny att det var dags att kliva upp och starta dagen. Så vi gick upp och Petter fick sova kvar. Jag och Fanny drog av en del lek och Bolibompa i vardagsrummet och vid 10 tiden dundrar en ytterst högljudd farbror Ola ut från arbetsrummet. Fanny blev skräckslagen och det tog ett tag innan hon lugnade sig och fattade vem som var på besök. Men man kan inte klandra henne, vem blir inte rädd för en högljudd, bakfull Ola. Han kan skrämma skiten ur vem som helst ska jag säga er. Petter hade inte visat sig alls. Bara som en liten parantes om någon var nyfiken..

Efter en timma flydde jag och Fanny dessa pojkar och flydde hem till kära gamla hooden i Frölunda och hängde hos mamma och pappa.

Men, men slutsatsen av detta skulle vara att det är ingen dans på rosor att vara bakis nuförtiden. Jag tycker absolut inte synd om Petter idag för såklart så får han ju skylla sig själv, men jag tänker bara på hur jag själv hade mått om jag kommit hem kl.4. Sist jag var ute så kom jag hem kl.21:30 och var sjukt sliten dagen efter. Bakfyllan från hell och jag hade varit ute 3 timmar. Snacka om att tappat det helt. Hade jag då kommit hem kl.4 så hade jag nog helt ärligt inte fixat det. Inte alls alltså..

3 kommentarer:

Unknown sa...

Calle kom hem 4 imorse o typ hela lördagen har gått åt utan mkt uträttat... Känns som jag levt det livet så länge nu;)

Hanna Jos sa...

Haha, nä vi är ju inte 20 längre ;D gamla sletna morsor är vad vi är, ja här tycker jag att jag är heeeeelt crazy när jag går och lägger mig efter 22...för ett par år sen hade ju knappt förfesten börjat vid den tiden ;)

Alexander sa...

Det här ska vi allt styra upp, du har trots allt bara fått ett barn, inte fyllt 95!