fredag 14 december 2012

Luciafirande..

I veckan har det varit luciafirande både på öppna förskolan och hemma hos min syster. Fanny var måttligt glad över att tvingas bära tomtedräkt två dagar i rad.. Men det är lika bra att hon lär sig, i lucia-tider måste man klä på sig lucia-utstyrseln.


Jag ska fan tvinga på henne en luciakrona i framtiden, vare sig hon vill eller inte. Är det inte okej att låta sina barn göra det man själv alltid velat göra eller? Är det inte så att det man själv missat kan jag låta Fanny uppleva och på något sätt så kan jag då checka av det på min lista. När jag var liten så var min största dröm att få vara lucia och då var det ju så att det bara var en person i klassen som kunde vara lucia. Och självklart skulle personen ha långt hår för att platsa som en lucia. Så ni fattar ju att att det var helt kört för mig, kort rött hår och en så jäkla o-tonsäker röst som det bara går. Superkört skulle jag vilja säga och jag fick nöja mig med att dra på mig det där jäkla glittret i det korta håret varje år och på sin höjd kanske säga en vers eller nåt..

Det som är det fina i dagens skola att det kan vara hur många lucior som helst i ett luciatåg och det gillar jag. Då har ju alla en chans att få bära kronan vare sig du har kort eller långt hår..


På väg till öppna förskolan. Men var är deras mössor,
både pepparkaksdräkten och tomtedräkten har tillhörande mössor..

Inga kommentarer: