torsdag 20 december 2012

Krita

Här bor man mitt i smeten, mitt i stan men ändå är det en mer kärvänligare stämning än på andra ställen. Bor man i en mindre del så vet alla vad man heter, vem man är och man hejar på varandra.

Här i linne är det typ samma. I alla fall för mig. Igår fick jag ännu en gång krita på en butik. Jag skulle köpa lussekatter på kära 7 eleven och då hade de lite problem med kassan så de kunde inte ta kort. Okej sa jag och började gå mot utgången. Nej, men du kan ta lussebullarna ändå och så kan du betala senare. Jag jobbar till fem så kom innan dess bara. Oj, vad gulligt sa jag.

Och det var ju supergulligt av henne och jag traskade ut med mina lussekatter och sen några timmar efter gick jag in och betalade min skuld.

Så ni fattar, här i mitt kvarter har jag än så länge fått krita en pizza, en latte och 4 lussekatter. Det ni, det är kvartersmys när det är som bäst.

Inga kommentarer: