lördag 7 juli 2012

Skärgårdsutflykt

Igår och jag och Fanny på utflykt till Stora Förö. Nina, Henke och Filip har ju hyrt en stuga där i veckan. Vädret såg okej ut på morgonen, så jag och Fanny hoppas in i sommakläderna och planerar att jobba lite brännan ( kanske inte Fanny då, utan det var mest jag som tänkte det).

Men vi hinner i stort sett bara komma ut till ön och ta en kaffe på altanen innan det började regna. Och det blev bara mer och mer regn. När vi sen skulle åka hem och traska iväg till båten, ja då regnade det så mycket så jag var dyngsur. Som tur var hade jag med regnöverdraget till vagnen så Fanny höll sig torr och somnade till ljudet av regnet smattrandes mot överdraget.

Väl på spårvagnen sen var det så sjukt mycket folk som trängdes och jag fick nästan lite panik på alla dyblöta människor.. Men, men.

Inga kommentarer: