tisdag 17 juli 2012

Semester-Petter

Det här med semester har verkligen förändrat Petter ska ni veta. Helt plötsligt har han fått för sig att han ska äta frukost, och vi snackar alltså inte kaffe och cigg utan riktig frukost. Ingen är ju gladare än jag förstås som nu flera dagar i rad, fått komma upp till ett dukat frukostbord.

Men sen ska ni veta, när vi väl sitter där vid frukosten så är det Petter som vill diskutera vad vi ska hitta på under dagen. Han vill helst gå ut och göra nåt så fort som möjligt, det blir nästan så att semester-Petter blir hetsig. Imorse började han prata om att vi skulle till Heden och titta på fotboll. Ja, säkert sa ja. Nu lugnar vi ner oss lite va. Men det här är en helt ny sida hos Petter som aldrig kommit fram tidigare. Han går runt i lägenheten och frustar om att han vill gå ut och hitta på något. Inte ens städning här hemma glädjer honom nu, han vill bara ut.

Jag är ju såklart glad över detta engagemang för vad vi ska hitta på. Jag funderar på om jag ska föreslå att vi ska åka ut till någon ö på utflykt. Sist vi gjorde detta gick det ej så bra och Petter fick panik redan på spårvagnen till Saltholmen. Ja, det kanske är dumt att utmana ödet, vi kanske ska hålla oss häromkring.

Två dagar har gått och spänningen är olidlig att se hur länge Petter kommer köra på semester-Petter stilen. Just nu har jag satt på Allsång på Skansen och Herreys uppträder. Petter sitter och skäms i ett hörn här hemma och tycker att det är så sjukt dåligt. Skönt tycker jag för då vet jag att lite av den vanliga Petter finns kvar. Allt kan inte förändras, då hade jag blivit rädd..

Barnens zoo i måndags

Inga kommentarer: