torsdag 26 juli 2012

Gammal?

Förra torsdagen var jag och Ida lite spontana och skulle ut och dricka vin. När nästa mening är skriven så kanske ni slutar tycka att jag är så spontan och börjar tycka att jag bara är gammal.

Ja, iallafall det var mitt förslag om att gå ut och ta ett glas och Ida skulle först äta middag med sitt gamla jobb. Hon ville gärna dricka vin med mig och skulle vi kunna ta det vid halv 9-9 skulle det vara bra. När hon sa det höll ju jag på att gå i taket, kl.9??? Skojar du eller? Jag skickar iväg ett sms till Ida om att det är lite sent och Ida lovar att försöka vara färdig 8-8:30 istället. Puuh för mig.. (hallå!!! Vad är det för fel på mig??)

Vi ses iallafall på torsdagen vid 8:32 och beger oss mot Bliss. Vi har det sjukt trevligt såklart och när det är dags för glas nummer två och klockan är 21:42, då berättar servitrisen att de ska stänga om 10 minuter. Men vad sjutton, det stänger väl inte klockan 22 en sommarkväll? Och när jag väl är ute, varför?

Vi var ju inte riktigt färdiga med kvällen, så det blev Pustervik en sväng. Där var det någon klubb (bara att jag skriver att det var någon klubb får mig inte att verka purung) och åkdersgränsen var betydligt yngre än oss. När det är dags att gå hem så måste jag även påpeka att det var så unga människor och vill gärna prata om och diskutera detta och det fick mig att känna mig som hundra år.

Vad har hänt med mig? Idag skulle man nästan kunna säga att jag sjunkit så lågt man bara kan, för idag är Petter på punkfestival och jag själv satt hemma och tittade på Sommar med Ernst. Ni hör ju, det är ju nåt fel på mig. Jag är 32 år, inte 62 år..

2 kommentarer:

Alexander sa...

Men du gick ju iaf ut och gick till och med vidare, inte illa.. Men vi har ju en del att jobba på men det löser vi när jag kommer hem!

Jenny sa...

Det låter bra:)