torsdag 28 juni 2012

Vad tidigt de lär sig.

Ja, jag tänker på att Fanny är ju bara 7 månader och ändå har hon lärt sig viktiga saker här hemma på Plantage.

Idag råkade jag tappa en ljuslykta på golvet som gick sönder. Jag var då tvungen att ta fram dammsugaren och dammsuga upp glaset. Fanny som satt i sin bil tittade på mig och såg helt frågande ut. Jag kunde garanterat utläsa vad hon tänkte i den blicken: "Har pappa redan kommit hem? Nej, det är ju mamma men vad gör hon med den där saken? Hon har ju aldrig tagit fram den saken så länge jag levt och nu börjar den låta oxå. Pappa måste ha kommit hem, för han använder ju den saken så fort han får tillfälle.. Nej, men det är verkligen mamma. Är det här verkligen rätt, ska det vara såhär? Konstigt!!"

Ja, det är inte illa vad de små liven snappar upp saker alltså. Jag förstår att hon blev alldeles chockad och förvånad när jag stod där med dammsugaren, men nu lär det dröja innan hon får uppleva detta igen. Jag ska tänka på det, hon kan ju få men för livet.

Undra om det var därför hon hade så svårt att sova ikväll, jag trodde ju i själva verket att det var hennes förkylning men det var ju såklart bilden av mig och dammsugaren som spökade på näthinnan.

Inga kommentarer: