tisdag 19 juni 2012

Så jäkla dumt

Idag fick jag höra en sak som fick mig att gå igång. Ja, så jäkla dumt var det. Jo, att det är tydligen så att när det gäller barnkläder så är det skillnad på tjej och killstorlekar. Tydligen är det så att kläder avsedda för killar är större i storleken än kläder som är avsedda för tjejer, fast det är samma storlek. Varför det då? Jo, för att killar är mer busiga och behöver busa av sig och röra sig mer.

Det är fan det dummaste jag har hört, bara för att man är kille så är man busigare än tjejer? De är så dumt, så dumt. Sen fattar jag helt ärligt inte varför jag ska gå igång på detta, då jag vet att det faktiskt är så samhället tycker om killar och tjejer. Men helt ärligt trodde jag inte att det var så när det gällde kläderna, det gjorde mig uppriktigt förvånad.

Bara för att Fanny är tjej, ska jag behöva köpa kläder oftare då till henne för att storlekarna är mindre och hon växer ut dom snabbare än killarna i hennes omgivning. Men vad fan, jag får väl tänka så att hon sliter väl inte lika mycket på kläderna då, så att de bevaras fina längre. Hon är ju ändå ganska stilla och lugn hela tiden, för det är ju sånna tjejer är..

1 kommentar:

Alexander sa...

Ja, det är ju faktiskt bara helt jäkligt sjukt dumt! 1800-talet ringde och ville ha tillbaka sin människosyn..