torsdag 6 januari 2011

Mitt 2010..

Varje år brukar jag ju sammanfatta mitt år som gått och nu ska jag ta tag i 2010..

2010 var ju året då jag och flera av mina bästa vänner fyllde 30 och den första som fyllde var redan i januari..

I början av året var det dags att gå på Melodifestivalen och det finfina med 2010 var att vi även kom in på efterfesten. Jag och Nanne hittade varandra och festen får nog listas som en given favorit. (Hur ska jag i år lyckas komma in på efterfesten är ett mysterium som bara måste lösas..)

Det var en jäklig kall vinter och man gick bara och väntade på att det skulle bli vår. Till slut blev det lite vår och det blev den årliga schlagerfesten på Plantage ägde rum och det blev fint som vanligt. Röstkorten var nog de finaste genom tiderna, än en gång är jag och Nanne en given succé.

Till slut blev det april och vårjackan fick komma fram. Vi tog med Karin på en liten överraskningsresa till Barcelona för att fira hennes födelsedag. Det blev en superbra resa med massa roliga kvällar och dagar med ganska mycket cava.

Det blev maj och maj var en ganska så händelserik månad. Jag fyllde 30, Millie flyttade in hos Hanna och Danny och jag blev gudmor åt denna lilla hund som verkligen fått en stor plats i mitt hjärta, fiskarna (som jag först inte var så förtjust i, men allt eftersom så gillade jag Cindy och gänget) fick flytta in hos mig, Eurovision var i Oslo och Sverige kom inte ens med...

Juni var en fin månad med skolavslutning och sommarlov. Det var dags för den stora 30års resan som nog ligger på plats 1 för roliga saker. Sicilien och världens bästa hus med världens bästa människor var det som gällde i en vecka. Jag hade kunnat stanna där hur länge som helst och dricka Limoncello och dansa till Waka waka. Juni slutade med att ännu en liten sparv föddes, lilla Linn kom till världen.

Juli var minst sagt lika händelserik. Det var en del bad i Sisjön, en del vin på balkongen och bara skönt sommarlovshäng. Jag var uppe i Stockholm en helg med fina Hanna, Emma, Jonas och Noah. Det blev en riktig toppenhelg och allt vara bara så himla bra. Hemma från Stockholm var det dags att packa om väskorna och åka till Köpenhamn med Petter, Alex och Martin. Jäklar vad bra det oxå var. Jag blev helt förälskad i denna stad och jag upplevde superbra dagar med grabbarna. Någon gång i mitt liv ska jag bo i Köpenhamn, det bara måste bli så..

Sommaren började lida mot sitt slut och det var dags att börja jobba och jag var väldigt glad. Det blev Way out west och det var fint. Sen blev hösten inte riktigt som jag hade planerat..

Men i oktober föddes nästa sparv och lilla Victor kom till oss. Jag fick äran att ännu en gång bli gudmor åt en liten sparv och jag blev så glad, så glad.. Jag skrev in mig på körskolan och började övningsköra. Stort och lite läskigt men körkort, det ska jag ha..

November och december flöt på och det blev till slut jul och jag gillar jul och adventstjärnor..

2010 var bra och vissa grejer var riktigt bra och vissa grejer var pissdåliga. Men så är det väl alltid. Jag hoppas att 2011 blir ett bra år och jag hoppas att jag kommer hålla uppe min blogg-glöd. Hösten 2010 gjorde visst att jag kom av mig, sorry..

Det jag saknar med 2010 är en Säby-tur, jag hade hoppats på en liten tur innan året var slut men det blev tyvärr inte så.. Det är snart sportlov så då kanske det kan bli nåt, om det nu är så att någon annan har lite Säby-abstinens så kan ni väl höra av er så styr vi upp en Säby-tur i februari..

Inga kommentarer: