onsdag 18 augusti 2010

Rock n roll och skolstart

Nu har det gått några dagar på denna veckan och kidsen har äntligen kommit på plats i skolan. Det är lite annorlunda för mig i år, då jag inte ska vara klassföreståndare. Så i måndags när alla barn stod ute på skolgården och tittade storögt efter sin lärare, så kändes det jättekonstigt att inte stå där själv med en klass-skylt. När jag som bäst flackade runt på skolgården och kände mig helt vilsen, så skymtade jag en av mina gamla nior i vimlet. En av killarna i min klass hade varit snäll och följt sin lillasyster till skolan (som sagt mina elever kommer alltid vara finast..) Så vi två vilsna typer fann varandra och kunde glatt prata på om vad som hänt i sommar. För en sekund kändes det som om jag stod där och väntade på min nia, men den känslan försvann lika fort igen då alla kids och deras lärare försvann i sina klassrum. Då var det bara att inse att detta kommer bli ett annorlunda år, men lika glad var jag i nästa sekund när jag insåg att det inte skulle vara någon kö till kaffeautomaten den tiden.. Snabbt sprang jag upp och tog mig dagens tredje kopp.

Ja, det som är annorlunda i år är att vi ska jobba helt annorlunda. Vi ska vara ute i alla klasser och jobba med estetiska processer på ett annat sätt. Jag vet, det kan låta flummigt och det är det också. Men jag börjar mer och mer komma in i den flummiga rollen. Så denna veckan går ut på att jag och mina estet-kollegor är ute och presenterar oss i alla klasser och berättar hur vi ska jobba.

Vi startade med att presentera oss i klass 2 och där skulle vi sjunga och spela lite med eleverna. Vi hade en helfestlig låt som vi skulle dra av och vi startade med en liten presentation (eleverna ville gärna att vi skulle berätta vilka instrument vi skulle spela..) När det var min tur så lät det såhär:
" Jag heter Jenny och jag är slöjdlärare och jag spelar ägg.." Det gick ett sus i publiken och det viskades här och där "Oj, hon kan både sy och spela ägg".. Jag kände mig verkligen så himla fräck och det kan nog inte bli mer rock n roll än så känner jag. Jag heter Jenny och jag spelar ägg, det är fan tufft alltså..

5 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHA

//Jemma

Hanna Jos sa...

Helt underbart!!! Ägg...hahahahahahahahaha!! Fick du välja helt själv eller var det bara så att dom såg på dig att du e en höjdare på ägg och tilldelade dig detta otroliga instrument?

Jenny sa...

Jag fick välja mellan att spela på gurka eller ägg.. Så då blev det ägg..

Hanna Jos sa...

Bra val, du om någon vet ju hur man fixar ett ägg på bästa sett ;)

Anonym sa...

Mycke mat snack på bloggen, ägg och gurka:)

Puss//Jemma