fredag 30 juli 2010

Köpenhamn är min nya favoritstad..

Jag har blivit totalt förälskad i Köpenhamn.. Jag tycker att allt var så himla bra och fint. Jag tyckte så mycket om Köpenhamn att jag faktiskt överväger att söka jobb och flytta dit. Jag hade gärna bott i den vackra staden i ett supervackert hus med blommor som klättrar upp på mitt hus.. Ja, det hade passat mig..

Som ni förstår så har vi haft fantastiska dagar på vår lilla semester.. Vi har försökt vara så kulturella vi bara kan, vi har cyklat runt halva Köpenhamn, vi har druckit en del vin och öl, vi har badat, vi har gått ganska mycket, vi tok-åkte så mycket buss vi kunde en dag, vi har ätit goda hamburgare i Christiania (synd att det inte fanns några vegetariska bara), vi har ätit ganska så äcklig kebab och falafel vid stranden, vi har ätit jäkligt god falafel och jag har även fått shoppat litegrann... Detta är bara en bråkdel av allt vi gjort.. Men bra, det hade vi det verkligen..

Första dagen var det lika bra att ta tag i den kulturella biten med en gång och besöka Rådhuset

Konstigt namn kan man tycka på ett kanalcafé

Första dagen hängde vi i Christiania på kvällen

På väg hem till vårat hotell

Andra dagen cyklade vi för att hälsa på Den lilla sjöjungfrun, men tji fick vi. Hon var visst på besök i Shanghai. Men vi hade tur så att vi kunde titta på henne via en direktlänk på storbild...

...sen cyklade vi vidare till nästa kulturella stop, som var ett museum. Grabbarna för ett ytterst kulturellt och djupt samtal och försöker förstå innebörden av konstverket (kanske det har något med Schrödingers katt att göra!)

Alex vaktar våra väldigt obekväma cyklar

På kvällen var det dags att dricka lite ekologisk Prosecco

Så jäkla kul det var!

Tredje dagen gick jag och Petter på en utställning på Designcentret medans Martin och Alex gick och tittade på lite tyngre konst..

Jag hade läst om en italiensk restaurang som låg i en gränd som jag drog med grabbarna till. Dock fanns det bara 3 pastarätter att välja mellan och alla 3 var vegetariska. Bröderna vägde upp det med en tapas-tallrik med lufttorkat kött till efterrätt...

...vi avslutade kvällen på Mexibar där vi drack jäkligt goda drinkar

Sen var det dags att gå hem och sova, för att dagen efter shoppa lite och sen ta tåget hem. Avslutningsvis står det 2-2 i fyrmanswhist och när den spännande finalen äger rum är det ingen som vet..

Tack grabbar för ett par riktigt bra dagar..