söndag 25 juli 2010

Oj, sicken kalashelg det blev..

Träden susar förbi utanför tågfönstret och jag är på väg hem till Götet. Jag tänker tillbaka på allt vad vi gjort i helgen och det är bara att konstatera att detta var verkligen en riktigt höjdarpresent.

I torsdags när jag kom fram åkte vi direkt ut till Långholmen där vi kvällsbadade och hade picknick. Vi drack skumpa och rose och åt chips och hade det bara så jäkla bra. Till råga på allt så visade det sig att Kent spelade ett stenkast ifrån oss, så man kan säga att det blev en liten gratiskonsert.. Helt otroligt att Kent ville vara med på min present, det kunde man ju inte ha trott.. Men fint det var det allt..

På fredagen var det dags att hänga lite i skärgården. Vi tog båten till Vaxholm och det var en trevlig dag. Dock blev jag och Jonas kallade snobbar ett antal gånger av Emma, men det är smällar man får ta. Ibland kan det vara lite svårt för oss västkustbarn och passa in överallt.. På kvällen var det middag och häng på ett väldigt trevligt ställe som låg under en bro.. Vi käkade hamburgare och drack dyrt vin (i Stockholm ligger ett glas vin runt 70kr).. När det blev lite kallt att sitta ute så var det dags att gå vidare.. Vi hamnade på ett ställe som hette nåt med Mari och vi drack ännu mer vin.. Jag och Majsan lyxade till det med varsin Limoncello i baren och låtsades att vi var på Sicilien..

På lördagen var det brunch och shopping på schemat.. Efter ett gäng pannkakor med glass så fyndade jag 2 vackra klänningar. Lördagen blev oxå en fin dag men lite lugnare än fredagen..

Jag vill tacka familjen Carr för en superfin present. Det har varit kalas och ni är kalas.

Så om ett par timmar är jag hemma igen och det är dags för nya äventyr redan imorgon.. För då är det jag och grabbarna som åker till Köpenhamn ett par dagar..

Senare ikväll ska ni även få se lite bilder från min fina helg..

Inga kommentarer: