lördag 23 augusti 2008

Syjunta..

När jag gick i lågstadiet tyckte jag att det skulle vara kul att ha en syjunta. Jag bjöd in alla tjejerna i klassen hem till mig på syjunta. På inbjudningkorten stod det att de kulle ta med sig något påbörjat handarbete. Jag skulle också bjuda på fika. Så här i efterhand har jag förstått att alla kom för fikan. Det var ingen som ville sitta och sy eller sticka. Jag hade tänkt att vi skulle haft syjunta flera gånger, men det blev bara den gången hemma hos mig.
Så det blev ingen succé direkt, men igår fick jag en idé när jag var på Kellys. En av Idas kompisar berättade att hon och sina tjejkompisar har syjunta. Mina ögon blev stora och ville veta allt om syjuntan. (jag satt och hoppades på en inbjudan kan jag säga.) Men de kallade det inte för syjunta utan för slynjunta och istället för fika så drack de vin och stickade. Det låter ju helt kalas tycker jag. Både vin och stickning, kan inte bli bättre. Det kanske kan vara något för mina kompisar att haka på, så det kan hända att det kommer ett inbjudningskort snart till er.

puss

5 kommentarer:

darling sa...

men hallå,
Slynjunta äntligen. Ja det stämmer det enda skälet till att jag kom var nog mest troligt, Elaka gubbens muffins.
Ngt. påböjat handarbete hade jag nog inte heller med mig kan jag gissa.
Kul med blogg min fina...
Bilder önskas, kanske lite handarbetestips med;)

Jenny sa...

Darling.. Tack för att du kommenterar.. Det kommer bli mycket bilder här, men det får vänta tills jag fått min nya mobil.. men den kommer ju snart..
Det blir nog både vin och handarbete här kan jag tro..

Susanna sa...

Syjunta...nej
Slynjunta...ja

Jag kan baka lite så får du instruera mig i stickandets och virkandets konst;)

Jenny sa...

Susanna, jag vet att du har handarbetet i dig..och du kan både sticka och virka. det är bara att ta fram det. Men slynjunta blir det då..

Hanna Jos sa...

Jag är såååå på!! Älskar att sticka älskar att dricka vin, så det kan ju inte bli bättre, då kan jag ju även ta med rundtickorna jag lånade för sisådär två år sen...