måndag 25 augusti 2008

Och så var det måndag igen..

Ja, vad ka man säga om den här måndagen då. En kalasbra dag på jobbet faktiskt. Men sen när jag kom hem blev den sämre. På dörrmattan låg det ett brev från min förra rektor med min löneförhöjning. Oj vad jag har väntat på den, sen i april för att vara exakt. Men såklart blev jag besviken. Det var inte alls som jag hade tänkt mig. Så nu sitter jag här och är upprörd och peppar för att ta en diskussion imorgon med min nya rektor. Men jag är ju ganska tuff av mig så det blir nog inga problem. En av mina bästa sidor är ju att jag aldrig viker mig i en diskussion.

Min dag fortsatte sådär. Jag var och fikade med min kära syster och det var ju trevligt, men sen när jag kom hem var Petter på städhumör (det är ju iochförsig inte ovanligt här hemma).
Gullig som han är hade han sparat toan till mig. Jippie tänkte jag och det var bara att börja skrubba.

Nu ska vi äta och idag bjuds det på bacon. Petter kommer iallafall somna med ett leende på läpparna, både städning och bacon som start på veckan.

puss

1 kommentar:

darling sa...

Hoppas att det gick bra i din stentuffa förhandling idag. Tänkte på dig.