fredag 29 augusti 2008

Äntligen helg...

Imorse vaknade jag av mig själv o6:19 och min klocka ska ringa 06:20. Usch, vad sånt är jobbigt. Finns det något mer irriterande än att vakna och se att det inte finns någon chans att somna om på? Vaknar man dock t e x. 04:19, då är det ju bara så skönt och man vet att man kan sova vidare och inte behöver gå upp förrän om 2 timmar.

Men det verkar vara en riktig bra fredag ändå. Haft en bra dag på jobbet. Har insett att jag inte kommer kunna vara med på fredagsfikan på jobbet på hela året. För jag har bara 5 minuter mellan mina lektioner och när de är slut så är klockan över 11 och då brukar det inte finnas någon kaka kvar. Lite tråkigt tycker jag allt, då jag verkligen tycker om fredagsfikan. Blev också lite avundsjuk imorse när jag pratade med Hanna på väg till jobbet och hon hade hela sin bil full med kakor, till hennes fredagsfika. Hon hade skrivit upp sig som första person på att baka. Det var väldigt smart av henne tycker jag. Hon sätter liksom ribban.

Men det kanske är lika bra att jag missar fikan, äter ju på ganska bra ändå kan jag säga sen jag har slutat röka. Tanken är ju att jag ska bli lite nyttigare. Men det går sådär. Det blev tyvärr ingen springtur igår. Jag följde med Petter, Marcus och Alex och drack lite öl istället. Så nu blir det nya mål för nästa vecka, då ska det allt springas..

Efter jobbet åkte jag till kära systrami och fick mig en ansiktsbehandling. Himla skönt. Känner att det här blir en kalas helg..

Puss

2 kommentarer:

darling sa...

underbart med behandling. Vill också...
jag fikade lite för dig med gumman. Men kakan var ganska äcklig synd jag brukar ändå leverera kakor bra.
Men jag körde på att den skulle vara kletig i mitten, för smeten är ju det godaste. Synd bara att den flöt ut som en kräka och såg äcklig ut. igår var jag på aw idag har jag varit ninja för svensexan. En vanlig morgon alltså. Shoppa på idag. Puss

Hanna Jos sa...

Du får helt enkelt säga till dina elever att du måste på toa och sen springer du till lärarrummet (för det är där alla lärare alltid sitter och trycker i sig kakor om jag inte har helt fel) och så får du rycka till dig ett par bitar av vad som bjuds, gömma dom på nåt bra ställe och sen springa tillbaks till din lektion. Så hade jag gjort iallafall! Btw, väntar på slynjuntan inbjudningen...