tisdag 15 januari 2013

Ganska så rejält otäckt..

Ja i lördags hängde jag och Fanny på Universeum med Pillan och Maja, Fanny tyckte att det var väldigt roligt. Allt var liksom lika roligt, det spelade ingen roll om det var fiskar, hajar eller en kudde på golvet. Hela upplevelsen var kul.

När vi sen hade lekt av oss på nedre våningen och skulle bege oss hem så blev upplevelsen inte lika bra. Rättare sagt så blev det jäkligt otäckt. Vi hade hållit en ganska så låg profil under besöket och inte gjort så mycket väsen av oss. Innan vi visste ordet av så hade profilen höjts avsevärt.

Jo, det var så här att jag hade låtit Fanny springa omkring inne på Universeum så vagnen hade stått låst ute i entrén. När vi var färdiga och var på väg därifrån och vi alla var påklädda och jag ska sätta ner Fanny i vagnen så inser vi att det är nåt i vagnen. Pillan hjälper mig med att öppna åkpåsen och precis när hon gör det så ser vi en ca 7cm lång kackerlacka som traskar omkring i åkpåsen. Jag gastar till (jag tror ju att jag är ganska så tuff i sånna här situationer, men var du på Universeum i lördags så skulle nog ingen hålla med om att jag är tuff) och vi alla får panik och börjar flaxa med armarna. Skriket avtar liksom inte och folk bara tittar på oss. Det kommer till slut fram två macho-pappor och tycker att vi är lite löjliga och ska hjälpa till men när de kommer fram till vagnen och ser kackerlackan som traskar omkring så skriker de båda två också. Vi kanske kan gå och säga till någon som jobbar här erbjuder dom sig istället..

Sen kommer det en man som jobbar där och plockar bort kackerlackan och jag ber honom söka igenom hela vagnen. Han säger att det är liksom ingen fara, för skulle du råka få med dig en kackerlacka hem så förökar sig dom inte ändå. De behöver tropiskt klimat för det. Okej  säger vi och denna information känns som om det kvittar faktiskt. Jag hade ändå inte velat ha med en kackerlacka hem. Hade Fanny hittat den i vagnen så hade väl hon stoppat den i munnen. Mys..

Till slut så försöker vi se lite coola ut och rycker på axlarna och jag säger högt, det här var väl inget.. Precis som om någon tror mig. Men med näsan i vädret traskade vi ut med bestämda steg och konstaterar att nästa gång får nog vagnen stanna hemma, det kan till och med bli så att jag stannar hemma.

Från att varit en nobody inne på Universeum till att alla i entrén hörde oss, ja det är bra jobbat..

Inga kommentarer: