fredag 18 januari 2013

Back to work

Nu har jag ju varit tillbaka på jobbet i två veckor och det känns bra. Ja, faktiskt riktigt bra. Det är roligt att träffa alla kollegor och kids igen. När något barn startar lektionen med att räcka upp handen och säga, Vad roligt att du är tillbaka Jenny, vi har längtat efter dig.
Ja, då smälter man ju fullständigt.

Dagarna går sjukt snabbt och det är väl ett tecken på att man har roligt.

Idag fick jag jag en annan rolig kommentar av en elev och det var en annan elev som lyssnade oxå:
Elev 1: Jenny vad har du för frisyr idag?
Jag: Eh, va?
Elev 2: Eh, vad menar du? Du ser väl att hon har en trulls i sidan
Elev 1: Jag bara undrar vad hon har för frisyr.
Jag: Ja jag har väl en trulls i sidan.
Elev 2: Men du ser väl det.
Elev 1: ja okej. Jag ser.

Hallo snillen spekulerar eller vad. På slöjdlektionerna avverkas de viktigaste frågorna. Vad har läraren för frisyr, sjukt intressant fråga. Jag säger det igen, jag älskar mitt jobb.

1 kommentar:

Unknown sa...

Härligt!!! Inte alla som älskar sitt jobb (hrmmmphh)