fredag 3 augusti 2012

Utlandsresa..

Varje sommar brukar vi ju resa någonstans och även i år vill vi komma iväg någonstans så igår blev det en dagstur till Fredrikshamn. Familjen Carr/Bengtsson hängde på och där var vissa mer taggade än andra så att säga. Det var nämligen så att det var Emmas första fredrikshamn-tur. Peppen var total och med facit i hand så hade det nog behövts någon timma till för att göra alla (Emma) nöjda.

Men vi hann med en del klassiska Danmarksgrejer, både bra och dåliga saker skulle man kunna säga. Dåligt skulle t ex kunna vara att hela Älvsborgs fotbollshulliganer tog upp halva båten dit och körde igång med : oohhh nu ska vi SUPA och hata Göteborg 5 minuter efter båten åkt iväg. Fanny blev lite rädd för dessa typer och blev lite ledsen så dom fick onda ögat av mig. En annan som också fick onda ögat av mig var en full tant på restaurangen vi åt på, som hoppade på Fanny och överöste Fanny med pluttinuttisnuttibluttplutti och skulle slicka på Fannys händer och försökte böka upp sig i hennes ansikte. Hon blev typ helt kär i Fanny och ville typ äta upp henne. Fulla tanten var inte så fräsch så jag och Fanny uppsökte damrummet illa kvickt för att bli av med fulla tanten. Sen på båten hem såg Emma fulla tanten och hon gick runt och spanade. Troligtvis spanade hon efter Fanny för hon ville väl slicka Fanny i ansiktet eller nåt. Men hon hittade oss aldrig som tur var.

Nej, men vi var nöjda med resan. Jag tycker alltid att det är fint med en Stena-tur.. Dock var det synd att vi inte hann med Säby denna gången. Men det sparar vi tills Alex kommer hem tycker jag. Där kan nog Fanny bli påhoppad av mysiga typer oxå tror jag bestämt..
Jag körde stenhårt på att matcha drycken med strumpbyxorna. Det ska jag nog absolut göra i fortsättningen oxå, när jag har mina rosa strumpbyxor, kanske jag bara få dricka tequila rose. Sjukt festligt..
Fanny var lika peppad som Emma tror jag
Jonas och Petter var iallafall eniga om att är det något dom kan i Danmark , så är det öl..                                                  
Fansan satt och chillade lite hos Emma på vägen hem, Victor var så gullig och hjälpte Fanny med nappen                       

3 kommentarer:

Emma sa...

Gilla, gilla, gilla Frederikshavn!!!

Alexander sa...

Vet inte om jag gillar att ni åkte utan mig men får jag åka till Säby i höst är det väl ok.

Jenny sa...

Vi skulle ju aldrig åka till Säby utan dig Alex..