tisdag 9 november 2010

Två dagar ledigt..

Oj, vad det där lovet var slut fort. Det är ju helt otroligt vad två dagar går satans fort egentligen. Men att höstlova i två hela dagar fick mig att längta supermycket efter jullovet som infinner sig om några veckor. Och vid denna tidpunkt på året så börjar jag även längta som sjutton efter 1:a advent, julstjärnor, skumtomtar och glögg. Snart, snart får man dricka glögg igen. Och även i år är den stora frågan, hur länge kan vi i familjen på Plantage hålla oss från att öppna glöggen? Det är helt okej att börja tippa på detta, om det är någon som känner för det.

Men om jag nu ska återgå till höstlovet, så var det två händelserika dagar. Jag startade båda dagarna med att gå ut och övningsköra med Karin och det gick fint måste jag erkänna. Dock att jag körde tok-fort och det kommer inte upprepas igen (jag körde i 50...). Det känns som om det är lite lagom att köra i 20..

Sen blev jag ju som jag redan berättat gudmor åt lilla Vitor och det var ju stort. Nästa stora grej var ju att jag tog med en av mina andra "gudbarn", nämligen Maja som just fyllt 9 till frisören. Hon hade fått öron-håltagning i present av mig, så på fredagen var det dags att ta hål i öronen. Hon klarade det galant och hon var så himla modig. Dock kändes hon helt plötsligt som 15 år när vi satt och fikade efteråt och hon satt och slängde med håret..,

Sen körde vi igång med projekt byta rum här hemma och till slut blev det bra och jag var väldigt duktig och rensade ut en hel del väskor och kläder. Det här med att byta rum gjorde att jag var tvungen att förminska min väsk-vägg med hälften. Ja, det var både jobbigt och traumatiskt för mig, men jag var tuff och sorterade ut alla mina väskor i olika högar. När jag även höll på och rensade ut väskorna, så rensade jag även i väskorna. Och jag hittade mycket roliga grejer. Kanske inte att alla tycker vissa fynd var lika roliga, jag hittade b la Alexanders förra hemnyckel som jag var helt säker på att han hade fått tillbaka. Men där hade jag visst fel.. Jag hittade även ett cigarettpaket och det var ju änna väldigt längesen jag rökte, så den väskan var det liksom bara att sortera bort..

Ja, detta var lite som hände på mina två lediga dagar..

En salig blandning av grejer låg i mina gamla väskor

Liten men naggande god väskvägg...

Inga kommentarer: