tisdag 2 november 2010

Snart..

.. är det dags för mig att höstlova litegrann. Ja, det blir ju bara lite lov såhär på hösten, bara 2 stackars dagar.. Men jag ska inte klaga, 2 dagar är verkligen inte fy skam. Sen är det ganska så bra att göra helt andra saker såhär på lovet som att gå på föreläsningar och sånt. Jag var överlycklig bara för att kunna traska ner till stan igår för att gå på föreläsning på Konserthuset (sen att föreläsningen var sisådär).. Allt som bryter vardagen litegrann är ju väldigt spännande..

Men på torsdag och fredag blir det lite ledigt för mig och det känns himla fint i alla fall.

I fredags var jag och Ida hemma hos mig och firade att det var 10 år sedan vi träffades. Ja, det är helt otroligt att vi har känt varandra i 10 år. Vi firade med världens godaste hemmagjorda pizza och ugnsbakad glass till efterrätt. Fin-fin kväll.

Och i lördags skulle jag och Pillan ute och äta här nere på gatan. Vi velade fram och tillbaka och till slut (otippat) hamnade vi på Cicero. Fortfarande ingen pizza där men maten var helt okej. Men tyvärr var det ju kanske en 15 olika händelser som var mindre bra. Att det ska vara så svårt att få till en bra gång.. Men efter trasigt porslin, mannen bredvid oss hade skällt ut personalen och att vi inte hade fått beställa på ett bra tag plus en del andra missar, så begav vi oss därifrån och traskade ner till nya Dubliners. Men oj vilken större miss det blev då. Efter ett halvt glas vin höll vi på att somna vid bordet och vi började klaga på att det var obekväma stolar (tantvarning?). Så till slut var det lika bra att gå hem.. Trevlig men en väldigt tidig lördag..

Inga kommentarer: